Ostatnio mocno zaniedbałam - szczególnie bloga.
Postaram się powoli nadrobić zaległości.

Dzisiaj przepis na łososia. Łosoś chyba jest dosyć popularną rybą. Łatwo go przesuszyć na patelni. Osobiście mi mocno się przejadł... dlatego ostatnio widząc w programie kulinarnym przepis na łososia z solanki - postanowiłam spróbować.

Bardzo mi taki łosoś smakował, dlatego dzielę się z wami tym przepisem.



Składniki:
- dwa filety z łososia (porcja na 2 osoby). Najlepiej jeśli będą w miare równej grubości.
- sól ok 30g soli na 1 litr wody
- świeże zioła po "pęczku": bazylia, lubczyk, pietruszka, koperek
- ziele angielskie, liść laurowy
- dwa ząbki czosnku

Wykonanie
Do sporego garnka wlewamy wodę, ważne by uważać ile tej wody mamy bo na tej podstawie dosypujemy odpowiednią ilość soli. Na 1 litr wody - 30g soli. Nie bójcie się - łosoś nie będzie przesolony. Dodajem zioła, przyprawy, czosnek i gotujemy 10-15 minut. Po ściągamy garnek z pieca i wrzucamy kawałki łososia do solanki. Moczymy łososia w solance ok 8 minut.

Po 8 minutach łosoś jest gotowy do zjedzenia. Ja podawałam z puree ziemniaczanym. 
Mysz poleca:)