• To danie odkryłam będąc u przyjaciół. Zakochałam się i postanowiłam sama wykonać takie placki.


Składniki: (na 4 placki)
  • 250 gramów mąki pszennej (najlepiej dedykowanej do ciasta drożdżowego)
  • 175 mililitrów letniego mleka
  • 50 mililitrów oleju (u mnie rzepakowy) i 
  • 1 i 1/2 łyżki oleju rzepakowego do ciasta
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • 15 gramów drożdży świeżych
  • 2 ząbki czosnku

Jako dodatki:
  • mały kubek jogurtu
  • 50 gramów tartego żółtego sera (gouda, u mnie wędzony)
  • olej rzepakowy do smażenia

W małej misce mieszamy drożdże z mlekiem i cukrem. Pozostawiamy na ok 15 min aby drożdże zaczęły pracować
Do dużej miski wsypujemy mąkę, sól a następnie dodajemy zaczyn z drożdży, który pracował przez 15 minut. Dokładnie wymieszaj i wyrabiaj ciasto przez 15-20 minut do uzyskania ciasta o gładkiej, elastycznej konsystencji. Powinno odchodzić od ręki. Przypomina ciasto na pizze.
Gdy ciasto jest gotowe dodajemy olej rzepakowy - 1,5 łyżki i jeszcze raz dokładnie zagniatamy przez ok 10 minut. 
Zagniecione ciasto zostawiamy do wyrośnięcia. U mnie to zajęło ok. 45 minut.

W miedzy czasie przygotowujemy olej z czosnkiem. Czosnek przeciskamy przez praskę i łączymy z olejem. Mieszanina ta posłuży nam do posmarowania placków po upieczeniu.

Gdy ciasto wyrośnie, formujemy z niego 4 kulki. I z nich formujemy placki które kładziemy na rozgrzany olej. Smażymy ok. minuty z każdej strony. Tak aby placki miały złocisty kolor.

Po usmażeniu placka, kładziemy go na talerz, smarujemy mieszaniną oleju z czosnkiem, smarujemy jogurtem naturalnym i posypujemy serem.

Gotowe! Smacznego!